Plan


(Volgend uit het advies)

 

Om het succes van de commerciële activiteit te meten, hanteer ik een kwantitatieve meetmethode. Het doel is om het websiteverkeer in zeven weken tijd met 2300 bezoekers te verhogen via organisch geplaatste content op Instagram.

Als meetinstrumenten gebruik ik Google Analytics 4 (GA4) om het aantal sessies vanaf Instagram naar de website te volgen. Aanvullend gebruik ik Instagram Insights en Meta Business om data te analyseren over bereik en betrokkenheid.

 

Kosten

 

Voor deze activiteit zijn geen directe kosten gemaakt voor advertenties of betaalde plaatsing. De content is volledig organisch geplaatst. Wel zijn er indirecte kosten verbonden aan de inzet van Brand Creatives, een extern bureau dat verantwoordelijk is voor de visuele opmaak van communicatie-uitingen in de huisstijl van Kampeerhal Roden. Dit bureau werkt op basis van een vast aantal uren per maand, waarvan een deel voor deze activiteit is ingezet.

 

Planning en uitvoering 

(28 april t/m 13 juni 2025; week 18 t/m 24):

 

  • 1x per week een carrouselpost (donderdag om 9:00 uur) met kampeerinspiratie (bijv. trends, locaties, tips).

  • 1x per week een Reel met grappige of visueel aantrekkelijke beelden.

  • 1x per twee weken een klantreview in een vaste template.

  • 3 tot 5 keer per week Stories met directe links naar de website, blogs of producten, inclusief een wekelijkse “Product van de week”-story op basis van input van Richard & Harm-Jan.

 

Alle content bevat duidelijke call-to-actions in zowel beeld als tekst (bijv. “Link in bio” of “Shop nu”). Kortingen worden visueel uitgelicht om conversie te stimuleren. De resultaten worden wekelijks geëvalueerd aan de hand van data uit GA4.

Volgens de contentkalender van Kampeerhal Roden moeten daarnaast ook blogs gecrosspost worden. Belangrijke acties en kortingen dienen ook meegenomen te worden in de contentplanning.

Maak jouw eigen website met JouwWeb